Pasi importanti pentru organizarea excelenta a bugetului de marketing

Aproape fiecare agent de marketing de pe planetă – indiferent de rol, industrie sau vechime – trebuie să ia decizii cu privire la unde să investească banii de marketing. Aceste decizii de investiții vor avea un impact imens asupra succesului fiecărei echipe. Vă vom oferi câteva recomandări chiar pentru începutul vieții bugetului dvs. de marketing. 

Momentul crucial în care echipa dvs. ia decizii cu privire la modul de organizare și structurare a bugetului său de marketing. Dacă faceți parte dintr-o echipă de marketing cu mai mulți agenți de marketing, organizația dvs. are aproape sigur bugete multiple în funcție de tipul de cheltuieli.

Organizarea bugetelor de marketing

Haosul poate fi rezultatul atunci când există o lipsă de coerență între toate aceste bugete. Cel mai bun mod de a obține controlul asupra acestora este de a le aduce împreună într-o ierarhie sau structură. Structura pe care o alegeți poate avea implicații de anvergură. Nu este vorba doar de gestionarea zilnică a bugetului, ci și de modul în care echipa dvs. de marketing se gândește la cheltuirea banilor și ia decizii de investiții. Daca bugetul permite, atunci o colaborare cu specialistii SEO de pe https://ibox.ro/ poate aduce avantaje uimitoare oricarui business.

Alegerea unei structuri bugetare de marketing

Când se resetează ciclul de bugetare (de obicei un an fiscal), majoritatea organizațiilor de marketing nu vor începe cu o listă goala. Totuși, începutul unei noi perioade de bugetare este o ocazie de aur pentru echipele de marketing să ia în considerare modul în care funcționează structura bugetară existentă pentru ei și să reorienteze lucrurile, dacă este necesar. Modificările structurii bugetului la jumătatea anului pot fi dificile, deci este mai bine să decidem asupra unei structuri care este probabil să continue să aibă sens pentru organizație pe tot parcursul anului și să ne angajăm în acest sens. Luați în considerare aceste structuri bugetare comune de marketing:

• În funcție de unitatea de afaceri sau linia de produse: Această structură de nivel superior împarte cheltuielile în funcție de unități de afaceri distincte. Companiile care operează în mai multe industrii vor adopta de obicei acest format (separarea cheltuielilor în funcție de marcă) cu un nivel secundar de clasificare în funcție de regiune sau tipul de activitate de marketing.

• În funcție de regiune: în cazul în care tiparele de cheltuieli de marketing diferă drastic în funcție de regiune, o structură regională poate fi cea mai bună, cu sub-bugete aliniate în cadrul regiunilor. În unele companii, fiecare regiune este mandatată să adopte o structură bugetară consistentă. În altele, echipele regionale de marketing sunt libere să organizeze cheltuielile după cum consideră potrivit. Afla mai multe despre modul in care iti poti planifica excelent bugetul de marketing accesand viatalaserviciu.ro.

• În funcție de zona funcțională sau cadrul de campanie: Unele companii vor structura bugetele în funcție de zona funcțională (evenimente, relații publice sau digitale, de exemplu). Alții sunt ghidați de SiriusDecisions Campaign Framework, utilizând cele patru familii de programe: reputația, crearea cererii, activarea vânzărilor și inteligența pieței. Acesta poate fi un mod convenabil de a organiza lucrurile, deoarece rolurile marketerilor non-executivi se aliniază cel mai adesea la aceste domenii funcționale. Acesta poate fi și modul în care bugetele sunt structurate într-o ierarhie bazată pe una dintre structurile de mai sus.