La fel ca Council of Fashion Designers of America, care si-a reutilizat initiativa Vogue Fashion Fund pentru marcile care se confrunta cu dificultati financiare grave din cauza pandemiei de coronavirus, LVMH a anulat finala celei de-a 7-a editii a premiului sau, programata initial pentru 5 iunie.
In loc sa concureze pentru un premiu de 300.000 de euro, cei opt finalisti vor primi fiecare 40.000 de euro, a anuntat Jean-Paul Claverie, consilier al presedintelui si CEO al LVMH, Bernard Arnault si seful filantropiei corporative LVMH.
„Premiul este solidar cu tinerii designeri si este o mana de ajutor care speram ca va permite intregii comunitati sa treaca peste aceasta perioada si sa vada viitorul intr-o lumina mai pozitiva”, a spus Claverie, invocand „spiritul de familie” al companiei. adjudecare.
„Este un ajutor financiar, dar si un ajutor moral foarte important sa stii ca nu sunt singuri.” Suntem acolo pentru ei, mai ales in momentele dificile.”
In circumstante normale, acestia s-ar fi confruntat cu un juriu plin de vedete, incluzand, pentru prima data, Rihanna, Virgil Abloh si Stella McCartney.
Intre timp, al doilea premiu Karl Lagerfeld, care vine de obicei cu un premiu in bani de 150.000 de euro, va merge la un fond in sprijinul tinerilor creatori de moda. Claverie a spus ca acest lucru va fi suplimentat cu bani suplimentari pentru bugetul premiului, desi a refuzat sa ofere o suma forfetara pentru fond.
„Toate resursele premiului vor merge catre fond, care va totaliza mult mai mult decat cei 150.000 de euro ai Premiului Karl Lagerfeld”, a explicat executivul.
Grantul va beneficia de primii 13 castigatori atat ai premiului principal, cat si ai pe locul doi, la cerere. Detaliile programului vor fi publicate la o data ulterioara.
Lansat in 2013 si condus de Delphine Arnault, secundul la Louis Vuitton si un cercetator cheie de talente in grupul de lux, Premiul LVMH a fost acordat anterior Thebe Magugu, Doublet, Marine Serre, Grace Wales Bonner, Marques’Almeida si Thomas Tait.
De asemenea, a alimentat cariera castigatorilor de premii speciale: Rokh, Kozaburo Akasaka, Vejas, Jacquemus, Hood By Air si Miuniku. Anul trecut, premiul special a fost redenumit Premiul Karl Lagerfeld in onoarea regretatului designer de moda, care a fost juriu in juriul Premiului LVMH. Primul sau destinatar a fost designerul israelian Hed Mayner.
„De la lansare, Premiul LMVH a promovat si incurajat tinerele talente. In fiecare an, pune in atentie tinerii designeri din intreaga lume si sprijina dezvoltarea companiilor lor”, a spus Delphine Arnault intr-un comunicat.
„In acest context provocator, acest fond in sprijinul tinerilor creatori de moda evidentiaza misiunea principala a Premiului LVMH de a sprijini fostii nostri castigatori”, a adaugat el.
Claverie a subliniat ca raspunsul LVMH la criza de sanatate a fost amplu.
Conglomeratul de lux a comandat 40 de milioane de masti de la un furnizor industrial chinez pentru a face fata penuriei din spitalele franceze. In plus, si-a restructurat unitatile de productie de parfumuri si cosmetice pentru a produce si distribui cantitati mari de gel hidroalcoolic.
Folosind in continuare puterea de aprovizionare si logistica, grupul a achizitionat 261 de ventilatoare din China. Angajatii Louis Vuitton si Baby Dior au inceput sa produca masti in Franta, in timp ce Vuitton a reutilizat un atelier gata facut din Paris pentru a face halate de protectie pentru spitale.
Claverie a spus ca s-a dezvoltat o comunitate puternica in jurul Premiului LVMH, cu aproximativ 10.000 de cereri primite de la infiintarea acestuia. Pe langa juriul sau, care include designeri de top precum Nicolas Ghesquiere, Maria Grazia Chiuri si Jonathan Anderson, premiul include un panel de 68 de experti din intreaga industrie, inclusiv retaileri, modele si editori de moda.
„Premiul este o familie, este o comunitate. Exista o complicitate. Impartasim aceleasi valori”, a spus el, prezicand ca aceasta comunitate se va alatura fostilor castigatori de premii, ale caror marci ar putea fi afectate in mod disproportionat de criza economica globala declansata de COVID-19.
„Marcile tinere sunt foarte fragile si fiecare euro, fiecare ajutor conteaza pentru supravietuirea afacerii. Oferim nu doar ajutor financiar, ci si consiliere, logistica si mentorat comunitatii fostilor castigatori de premii”, a spus Claverie. „Vom studia fiecare caz individual”.