Ce sa faci dupa crearea unei retele

Networking – practica aparent inutila si chinuitoare de a vorbi cu straini intamplatori timp de cateva minute inainte de a trece la alti participanti.  Dar crearea de retele este esentiala, mai ales daca esti in cautarea unui loc de munca. Datorita Meetup, grupurilor Facebook concentrate, spatiilor de intalnire destinate exclusiv femeilor, si a altor cluburi si servicii profesionale, iti poti personaliza experienta de networking la tipul exact de munca pe care il cauti. In cel mai bun caz, veti iesi cu cateva conexiuni perfecte pentru a merge mai departe in cautarea de locuri de munca. Dar practica este cheia, mai ales cand esti nou pe piata muncii .

Iata cateva modalitati de a incheia afacerea, odata ce aveti acele detalii importante de contact in mana/pe telefon.

Lucrati cu un prieten.

Nu numai ca ar trebui sa aduci pe cineva  in  retea — gandeste-te la sprijin moral, la sistemul de prieteni, la cineva cu care sa vorbesti daca nu este nimeni util acolo, la scuza ta pentru a pleca — dar sa ai o persoana in care ai incredere pentru calatorie poate reduce stresul de a urmari. toate contactele tale noi. Prietenul tau poate actiona ca o placa de sunet utila cu cine merita sa te conectezi si cu cine nu si despre cum sa formulezi cel mai bine concepte complicate precum: „Te iubesc si mi-ar placea un job, dar promit ca nu sunt disperat”. Un prieten plin de compasiune si informat poate servi si ca o resursa daca nu aveti bani pentru un antrenor de cariera… dar asigurati-va ca nu profitati. Ii poti plati in bauturi/mancare/filmul la alegere dupa ce ai terminat amandoi cu munca.

Da-ti teme.

„Cu cat iei mai multe notite”, spune Vicki Salemi, expert in cariera pentru Monster (se deschide intr-o fila noua) , „cu atat iti va fi mai usor sa-ti amintesti conversatia, cat si noua ta conexiune sa te aminteasca de tine cand vei urmari.” Asta inseamna, de indata ce noul tau prieten profesionist se indeparteaza, scoti aplicatia ta preferata de luare a notelor (imi place Evernote) si notezi momentele importante din conversatie, cum ar fi noul proiect pe care il au la orizont sau ura ta comuna fata de paiele de plastic. .

Inchide-o.

Sa presupunem ca se intampla sa lucrezi in retea cu cea mai buna persoana pentru cariera ta – acestia sunt in domeniu sau (si mai bine) la compania exacta pentru care ai vrut sa lucrezi. Inainte sa dai mana si sa treci la urmatoarea persoana, spune-i: „Hei, hai sa ne organizam urmatoarea intalnire acum inainte sa fim amandoi foarte ocupati”. Daca te-ai inteles cu adevarat, discuta asta chiar mai devreme. „Iti este mult mai usor sa pleci de la o conversatie cand stii ca urmatoarea este deja aliniata”, spune Salemi. „In acest fel, stii ca vei avea o conversatie mai lunga mai tarziu si ca te poti concentra pe valorificarea acelui timp valoros de relatie pentru a intalni mai multi oameni la eveniment.” Calitate si cantitate, toate in acelasi timp.

Aveti mai putin racoare.

Vrei un loc de munca sau nu? Sa presupunem ca ai primit un card (se deschide intr-o fila noua)  dar nu ai stabilit o data pentru ca s-a parut prea mult. Nu e mare lucru – mai ai o fereastra de 48 de ore pentru a-ti reaminti contactului tau cine esti. Cinci lucruri de inclus in e-mail:

O greseala comuna de retea este sa presupunem ca doar pentru ca o persoana nu este in domeniul tau sau pentru ca nu face ceea ce ai vrea sa faci, nu merita adaugata la reteaua ta. LinkedIn este cel mai bun pentru a va arata retelele din cadrul retelelor: pe cine cunosc contactele dvs. din companiile la care va uitati. Aceasta poate fi o intrebare complicata, nuantata, asa ca este mai bine sa o faceti cu delicatete. Luati legatura mai intai si exprimati-va interesul de a pastra legatura, apoi adaugati: „Apropo, am vazut ca ai un contact la compania X. O cunosti bine pe acea persoana? Mi-ar placea sa fac conexiuni acolo, dar nu-ti face griji. daca nu este potrivita!” Si chiar asa, s-ar putea sa fii conectat cu cineva nou si nici macar nu a fost nevoie sa faci discutii incomode pentru a ajunge acolo.

Ai grija la maniere.

La fel ca in intalnirile online (se deschide intr-o fila noua) , tu vrei ceva, iar ei vor ceva. Dar amintiti-va ca este posibil sa aveti mai multa nevoie decat ei (si este posibil sa nu aveti atat de multe de oferit, mai ales daca sunteti junior sau nou in industrie), asa ca fiti foarte draguti. Intra pregatit la intalnire. Trimiteti o scrisoare de multumire in termen de 48 de ore care arata ca ati acordat atentie. Acesta este si locul in care sa le reamintesti politicos ca au spus ca te vor lega cu mai multi oameni care ar putea sa te ajute.

Ganditi-va la moduri in care ii puteti ajuta.

Vezi daca compania la care lucrezi ofera in prezent ceva de care ar putea avea nevoie. Intrebati daca puteti ajuta cu ceva in propria lor dezvoltare profesionala, cum ar fi gestionarea retelelor sociale. In domeniul scrisului, de exemplu, va puteti oferi voluntar pentru a fi un cititor de teste gratuit si confidential pentru una dintre proiectele lor (cunoscuta si ca cititor beta). Nu fi prea in plus in privinta asta; intreaba-te doar daca poti ajuta la rambursarea favorii daca te-au pus in contact cu cineva care te-a ajutat.

Gandeste-te la urmarire pentru a-ti urmari — in viata reala.

Stii cat de aleatoriu le plac oamenilor la intamplare unele dintre Instagram-urile tale, asa ca le observi? Acesta este, dar mai putin disperat, si este o alta modalitate de a adauga valoare. Pentru a mentine relatia pe care ati construit-o prin munca asidua si putin mai mult decat zero, da-ti prietenului tau o urmarire sau un RT si ocazional (la fiecare cateva luni) trimite un e-mail casual. Aratati ca sunteti de ajutor si nu un robot infiorator – esti o persoana buna de stiut. E-mailul de urmarire nu trebuie sa fie doar un memento. Incercati sa gasiti ceva util, relevant sau distractiv de impartasit, astfel incat sa se gandeasca pozitiv la tine.