Dintre toate obiectivele de marketing digital, cel mai important este simplu: sa ajute la dezvoltarea afacerii. Realizarea obiectivului, aceasta este etapa in care lucrurile se complica. Iata o introducere despre cum sa obtineti acceptarea interna si resursele de care veti avea nevoie.
Continutul este combustibilul care stimuleaza cresterea semnificativa, surprinzand fiecare moment relevant in cautare cu o poveste captivanta si convingatoare. Daca continutul este combustibil, atunci site-ul dvs. este motorul care trebuie intretinut si optimizat continuu. Nu are sens sa turnam mai mult combustibil, sa ne asteptam la rezultate fenomenale, daca motorul are scurgeri de ulei. Stim ca fiecare organizatie este diferita si fiecare site web este diferit. Rezulta ca fiecare echipa web este si ea diferita. Acestea fiind spuse, exista cateva trasaturi comune pe care le vedem in comunitate:
- Un stoc de proiecte care te-ar putea tine ocupat saptamani, daca nu mai mult
- Resurse limitate pentru a lua masuri cu privire la articolele din backlog
- Trebuie sa colaborezi cu alti specialisti, cum ar fi designeri si dezvoltatori web pentru a-ti indeplini multe dintre obiectivele pe termen lung
Prin urmare, de cele mai multe ori, multe imbunatatiri ale site-ului web nu pot fi facute de un proprietar de site care lucreaza singur. Proiectele semnificative de imbunatatire, cum ar fi noile functii interactive ale site-ului, noi sabloane de pagina sau revizuirea infrastructurii informationale, necesita de obicei ajutor din partea dezvoltatorilor web. Aceasta este o problema apropiata si draga inimii noastre. Prin urmare, BrightEdge a reunit unele dintre cele mai bune practici ale noastre cu privire la cum sa obtineti abonamentul si resursele de care aveti nevoie pentru a realiza proiectele dvs. de imbunatatire a site-ului.
Tipuri de proiecte de site-uri web
Nu toate proiectele de site-uri web sunt create in mod egal. De cele mai multe ori puteti clasifica proiectele web in doua mari categorii:
- Bug-urile
- Imbunatatiri
Bug-urile
Bug-urile sunt, in general, orice fel de caracteristica, element sau experienta stricate sau inoperabile pe site-ul dvs. Un meniu drop-down care nu se reda corect in Chrome pe dispozitive mobile este un exemplu. Hyperlinkurile care 404 si butoanele care nu functioneaza sunt, de asemenea, exemple bune. Timpul de rezolvare a erorilor este in mod obisnuit (si in mod ideal) scurt, iar prioritatea rezolvarii acestora este foarte mare atat pentru partea de afaceri, cat si pentru partea de inginerie a culoarului. Aproape oricine poate raporta o eroare, inclusiv utilizatorii finali ai site-ului dvs. si nu doar persoanele din organizatia dvs.
Imbunatatiri
Spre deosebire de erori, imbunatatirile site-ului sunt proiecte care conduc la cresterea site-ului si ofera noi experiente si functii pentru vizitatori. Acestea pot fi lucruri, cum ar fi sabloane noi de pagini, reproiectari complete ale site-ului si multe altele. In general, insa, nivelul de complexitate este mult mai mare decat ar fi pentru o simpla remediere a erorilor si necesita o investitie mai mare in resurse. Deoarece nivelul de complexitate variaza atat de mult, timpul de livrare poate diferi considerabil de la proiect la proiect. Deoarece necesitatea proiectelor de imbunatatire a site-ului nu este intotdeauna la fel de evidenta precum este pentru remedierea erorilor, este adesea responsabilitatea proprietarului web de a comunica valoarea afacerii partilor interesate si oricaror alte parti implicate.
Descoperirea oportunitatilor de proiecte web
Este greu sa obtineti acceptul pentru proiectele dvs. daca nu aveti un numar de proiecte propuse in asteptare prioritizate, pe care le puteti indica si articula valoarea de afaceri a fiecaruia. Module precum ContentIQ va pot ajuta sa va evaluati site-ul asa cum exista astazi si sa identificati zonele de imbunatatire sau potentiale de crestere. Devine coplesitor foarte repede atunci cand ingrijiti site-ul web pentru a identifica erorile site-ului. O modalitate sensibila de a prioritiza aceste erori de site este urmatoarea.
- In primul rand, remediati problemele de performanta la nivel de site
- Apoi identificati paginile cheie, masurate prin venituri, conversii sau contributia la traficul site-ului web, pentru a remedia sau imbunatati mai intai
- Remediati erorile grave de pe paginile cheie
Angajament sigur
Odata ce v-ati creat acumularea de proiecte web, urmatorul pas este sa va asigurati angajamentul de resurse din partea echipei de dezvoltare web. In timp ce multi proprietari de web au un anumit grad de competenta tehnica in HTML, JavaScript etc., realitatea este ca putini au nivelul de calificare sau timpul liber necesar pentru a construi pur si simplu, sa zicem, un nou sablon de pagina web pe cont propriu, cu atat mai putin lac. scoate din sarma si se batjocoresc pe cont propriu. Trebuie sa colaboram pentru a ne atinge obiectivele de marketing digital. Uneori, acest lucru este mai usor de spus decat de facut. Dezvoltatorii web nu exista doar pentru a executa proiectele de imbunatatire care sunt prezentate de un manager de marketing. Ei au propriul set de responsabilitati cu care trebuie sa fie echilibrat, dintre care majoritatea se concentreaza pe minimizarea timpului de rezolvare a erorilor si sa lucreze impreuna cu o echipa DevOps pentru a mentine integritatea site-ului si timpul de functionare.
Povestile utilizatorilor
Un mare atu in asigurarea angajamentului este povestea utilizatorului. Termenul „poveste utilizator” este folosit in modelele de dezvoltare Agile, dar este doar un termen pentru foaia principala care catalogeaza toate informatiile de care un dezvoltator web are nevoie pentru a estima sfera unui proiect si pentru a continua dezvoltarea. In mod ideal, o poveste de utilizator ar trebui sa fie, de asemenea, un ghid de referinta de incredere pentru o echipa de QA atunci cand testeaza functionalitatea adecvata si pentru orice public potential din cadrul organizatiei sa citeasca si sa inteleaga cererea si rationamentul sau de afaceri. Proprietarii de web ar trebui sa-si dezvolte abilitatile in a crea acest tip de documentatie pentru proiectele lor de imbunatatire a web. Formatul si aspectul acestor documente pot varia in functie de organizarea si structura echipei, dar de obicei includ urmatoarele elemente:
- Defalcare detaliata a caracteristicilor si functiilor prevazute pentru fiecare
- Ratiune de afaceri pentru proiect
- Criterii pentru elementele care trebuie sa fie in vigoare pentru ca proiectul sa fie considerat intr-o stare „finalizata”.
- Obiective de marketing digital: valorile pe care le veti masura
- Tot continutul si materialele de design aferente
Implementeaza
Slujba unui proprietar de web nu se termina odata ce un proiect primeste lumina verde. Complicatiile pot aparea si vor aparea, iar un proprietar web eficient va lua initiativa de a elimina blocantii si de a se asigura ca echipa lor este echipata cu tot ce are nevoie pentru a reusi. O sursa comuna de blocanti este faptul ca nu aveti toate materialele necesare la indemana inainte de inceperea dezvoltarii. In functie de cerintele proiectului, este o practica buna sa va asigurati ca totul este in ordine si agregat in povestea utilizatorului inainte de a face transferul catre dezvoltatorii web pentru a-si incepe munca. Mai jos este un exemplu de organigrama care ilustreaza tipurile de materiale pentru care ar fi responsabili toti cei implicati intr-un proiect de imbunatatire. In timp ce responsabilitatea proprietarului web este sa se asigure ca toate aceste materiale curg catre ele pentru a le incorpora in povestea utilizatorului inainte de transferul dezvoltatorului, aceasta diagrama evidentiaza importanta „prevadarii pescuitului” – informati proprietarii de continut despre fluxurile de lucru complete si importanta ca acestia sa-si conduca propriile active pana la finalizare inainte de a va arunca proiectul peste gard. Una dintre neintelegerile comune este pachetul de copii neterminat pentru noua pagina web. Realitatea este: daca pachetul de copiere nu este finalizat, este posibil ca designul noii pagini web sa nu arate imediat dupa ce este codificata.
Masurarea succesului
Orice proprietar de web stie ca un proiect de imbunatatire nu se termina cu o „Misiune indeplinita!” atunci cand lucrarea este implementata pe site-ul web. Specialistii in marketing masoara succesul prin impact, iar o mare parte a documentatiei oricarui proiect de imbunatatire web detaliaza KPI-urile pe care le veti evalua. Avand acest lucru in vigoare de la inceput, este mult mai usor sa urmariti progresul catre obiectivele dvs. de marketing digital. Monitorizati indeaproape impactul si desfasurati analize care compara KPI-uri post-implementare cu numerele de dinainte de implementare (normalizarea masurilor de timp comparate). In plus, implementati functii de urmarire, cum ar fi hartile termice ale vizitatorilor paginii, maparea cailor de clic si obiectivele de conversie, pentru a evalua daca noile dvs. functii conduc la comportamentul dorit al utilizatorilor.
Ofera feedback, distribuie castiguri
Acesta este unul dintre pasii cei mai usor de trecut cu vederea, dar si unul dintre cei mai importanti pentru a asigura succese continue in locul de munca. Evident, este important sa comunici pe verticala partilor interesate, superiorilor si subordonatilor atunci cand se realizeaza obiectivele de marketing digital, dar este la fel de benefic sa impartasim succesele – cum ar fi oricare dintre valorile din infograficul de mai sus – pentru a mentine dezvoltatorii la curent cu impactul asupra afacerii muncii lor si sa-si construiasca moralul. Toate acestea ajuta la incurajarea entuziasmului si a colaborarii viitoare pe linie. De asemenea, ar trebui sa iei initiativa de a impartasi feedback-ul tau si de a obtine feedback de la alti membri ai echipei. Realizarea de intalniri retrospective pentru a compara note despre ceea ce a mers bine si ce ar putea fi imbunatatit data viitoare este o parte esentiala a cadrului de dezvoltare Scrum si poate fi benefica in aproape orice tip de structura de echipa.