Cele 5 etape pentru a lansa o carte

Esti pe cale sa lansezi o carte, noua ta carte.Emotia este mare. Pe de o parte, este punctul culminant al unei etape in care ai muncit din greu pentru a scrie o lucrare originala, interesanta si distractiva. Daca si autopublicati, inchideti si procesul de editare: corecturi, alegerea copertei, design interior… Dar, in plus, acum incepe cu adevarat viata cartii, care pleaca in sfarsit sa-si intalneasca cititorii.

In fata acestui moment decisiv, multi dintre voi ne scrieti pentru ca nu stiti cum sa faceti fata. De fapt, nu este deloc complicat. Este suficient sa ai un plan bine intocmit si sa-l execute pas cu pas. 

S-ar putea sa te coste putin mai mult prima data, dar vei vedea ca lansare dupa lansare te lasi si ca lansarea unei carti ajunge sa nu aiba secrete pentru tine. Cu toate acestea, momentul trimiterii cartii tale in cautarea cititorilor ei nu va inceta sa fie captivant.

Ca sa aveti clar, astazi va spunem etapele pentru realizare unei carti. Si impartim fiecare etapa intr-o serie de pasi precisi.

Prima etapa: valoare

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa examinezi valoarea cartii tale.

Stim, cartea ta, ca orice lucrare artistica sau intelectuala, este de fapt nepretuita. Totusi, trebuie sa te opresti pentru a-i verifica valoarea.

In cazul cartii, aceasta valoare are doua aspecte: unul literar si unul editorial.

  • Pentru a examina partea literara, evalueaza-ti opera ca artefact literar. Desigur, cartea ta trebuie sa fie bine scrisa, sa aiba un complot bine tesut si personaje interesante care sa reprezinte un complot bine gandit. Atentie la decalajele parcelei, cu posibile dezechilibre structurale, cu esecuri in cronologie. O evaluare externa va va ajuta sa rezolvati posibilele erori.
  • Aspectul editorial se refera la munca ce trebuie facuta asupra textului pentru a-l transforma intr-o carte (chiar daca este in format electronic). Corectie literara si ortotipografica, amenajari interioare si amenajari exterioare (coperta, spate, clapete si cotoare…). Daca va autopublicati, toate aceste sarcini sunt responsabilitatea dvs. —ceea ce nu inseamna ca le faceti, va recomandam sa angajati profesionisti—, dar trebuie sa va asigurati ca totul este corect. Daca ati optat pentru editia traditionala, acestea sunt sarcini de care se ocupa editorul, dar merita sa verificati si daca au fost facute si cum au fost facute.

De ce ar trebui sa te opresti sa examinezi valoarea cartii? Pur si simplu pentru ca cititorul o va face. Ar fi bine sa te asiguri ca totul este asa cum vrei ca el sa le gaseasca.

In plus, valoarea unei carti ajuta la schimbarea. Intr-o lume in care se acorda din ce in ce mai putina atentie calitatii, pe care o ofera cartea ta este o modalitate de a te diferentia si de a-ti construi un brand personal.

Sunt multe carti prost planificate si scrise, multe carti care nu au cunoscut un corector sau cu coperti prost concepute. Daca al tau nu se numara printre ei, vei atrage atentia cititorilor asupra acestuia.

Pe de alta parte, nu exista nimic mai bun decat sa oferi un produs de calitate pentru a se asigura ca cititorul va dori sa-si repete experienta cu tine.

A doua etapa: Atractia

Odata ce ati revizuit valoarea cartii dvs. si ati verificat ca munca dvs. este rafinata la toate nivelurile, vine a doua etapa: cantarirea tuturor acelor aspecte ale cartii dvs. care o fac atractiva pentru cititori.

In acest moment trebuie sa evaluati ce va obtine cititorul cand va intra in paginile cartii dvs. Nu ramane la suprafata, cu fraze precum „Ore de lectura” sau „Divertisment”, afunda-te in motivele care ar determina pe cineva sa-ti aleaga cartea in detrimentul altuia.

Este misterul? Este proza ​​ta? Este romantismul? Este carisma personajului? Este deformarea complicata a intrigii? Este exactitatea cadrului istoric?

Retineti ca acest pas, in paralel, va va conduce sa investighezi si sa aprofundezi cine este cititorul tau ideal, cunostinte fara de care actiunile tale de marketing (cele de la lansare, dar si cele ulterioare) au sanse mari sa rateze lovitura.

In aceasta etapa, ar trebui sa va ganditi si la posibilele obiectii pe care le-ar putea ridica potentialul cititor impotriva dorintei de a cumpara sau de a citi cartea si de a le demonta. Deci, atunci cand un cititor argumenteaza un dar, vei avea deja pregatit un motiv care il determina sa-l regandeasca.

Imagineaza-ti, de exemplu, ca cititorul sustine ca cartea ta este scumpa. Poti sustine ca pretul este mai mic decat la beri si ca, in schimb, vei avea ore de citit, vei invata lucruri noi…

Acesta este momentul sa ne gandim si la credibilitate. Dupa cum este logic, oamenii au nevoie de marci care sa ne transmita o anumita credibilitate inainte de a cumpara orice produs. Si tu, dupa cum probabil stii deja, esti un brand: un brand personal.

Daca cititorul nu are incredere in mesajul pe care il primeste, ii va fi dificil sa se decida sa-ti cumpere cartea. Daca textele de pe site-ul tau sau de pe pagina cartii sunt prost scrise, cum pot avea incredere ca ai reusit sa scrii un roman bun? Daca designul copertei este amator sau site-ul dvs. nu arata ca un site profesionist, ei vor fi atenti la lucrurile pe care le spuneti despre dvs. si despre munca dvs.

Ai mare grija sa nu minti sau sa exagerezi. Credibilitatea ta este in joc si, fara ea, nu se poate dezvolta o cariera de succes in niciun domeniu, nici macar in scris.

A treia etapa: Marketing si comunicare

Urmeaza etapa de marketing si comunicare, in care poate te-ai fi cufundat la lansarea unei carti fara sa te gandesti la cele doua etape anterioare pe care tocmai ti le-am explicat.

Cu toate acestea, este important sa nu va grabiti si de aceea este convenabil sa incepeti sa lucrati la lansarea cartii dvs. cat mai curand posibil. Nu asteptati pana cand se apropie momentul publicarii: niciodata nu este prea devreme sa va ganditi la lansarea unei carti pentru ca sunt multe lucruri de luat in considerare si multe decizii de luat pentru ca totul sa iasa asa cum doriti. 

Odata ce ai investigat valoarea cartii tale si esti clar ce lucruri ar trebui sa subliniezi in ea pentru a-ti atrage cititorul ideal, este timpul sa te gandesti la marketing si comunicare.

In primul rand, aveti nevoie de un mesaj de marketing care sa exprime clar cine sunteti si sa va rezuma munca. Multi scriitori nu au un mesaj de marketing bun si aceasta este prima caramida pe care trebuie sa o puneti atunci cand va proiectati planul de marketing.

In continuare, trebuie sa ai grija sa transmiti in cuvinte, cat mai fidel si corect posibil, despre ce este cartea ta si ce este intre paginile ei catre cititorul tau (este momentul sa folosesti ideile aparute in faza de atractie).

Incercati sa va pastrati mesajul scurt, clar si precis. Nu mergeti pe dealurile din Ubeda sub pedeapsa de a deruta cititorul: un cititor confuz este un cititor care nu va lua o decizie de cumparare.

Nu uitati ca designul copertei cartii dvs. face parte din marketing. Brandurile au mare grija de ambalajul produselor lor, deoarece designul lor face diferenta atunci cand vine vorba de vanzare. In acelasi mod, ar trebui sa aveti grija de designul husei dvs.

Exista huse care sunt de-a dreptul descurajatoare, asa ca incercati sa faceti o treaba buna in acest punct. Inca o data, recomandarea noastra este sa investesti intr-un profesionist. Dar daca decideti sa va ocupati singur de design, iata cateva idei pentru a-l face cat mai bine.

Cu mesajul dvs. de marketing pregatit si clar cu privire la ceea ce trebuie sa spuneti despre cartea dvs. pentru a convinge potentialii cititori sa o cumpere si sa o citeasca, urmatorul pas este sa creati un plan de marketing pentru lansarea dvs.

Gandeste-te la toate actiunile pe care urmeaza sa le realizezi si cand o vei face. Impartiti-le in faze si atribuiti fiecarei faze un timp anume in care trebuie efectuata, astfel incat totul sa fie facut la momentul potrivit, fara sa va grabiti sau sa uitati in ultimul moment.

A patra etapa: vanzare

Faza de marketing culmineaza cu vanzarea.

Daca ai un plan de marketing si il pui in practica cu atentie, dar nu vinzi carti, nu faci ceva bine. Ar trebui sa acorzi un moment pentru a reevalua ceea ce faci si cum o faci.

Cand te pregatesti sa lansezi o carte, trebuie sa ai doua lucruri clare cand vine vorba de vanzare. Primul este ca cartea ta poate fi gasita cu usurinta, iar al doilea este pretul.